1 500 Kč zdarma Nakupte ještě za 1 500 Kč a máte dopravu zdarma!

Zdraví — leden 2016


Teplá miska ovesné kaše na snídani je perfektní způsob, jak začít den a to hlavně v chladných zimních měsících. Ovesné vločky obsahují samé dobré věci - omega-3 mastné kyseliny, hořčík, železo, draslík a antioxidanty. Pokud budete jíst ovesné vločky, bude to mít tak vliv nejen na vaši energetickou hladinu, ale také na vaše celkové zdraví. A dovolit si je může opravdu každý – koupíte je totiž za pár korun. A pro toho kdo ještě váhá, uvádím deset důvodů, proč s nimi začít ještě dnes.

1. Stabilizují hladinu krevního cukru

Jedním z důvodů, proč jsou ovesné vločky tak dobrou snídaní je to, že vám poskytují ten nejlepší typ sacharidů, které můžete dostat. Jedná se o sacharidy, které se v těle pomalu uvolňují a stávají se tak déle trvajícím zdrojem energie. Toto pomalé uvolňování energie znamená, že nebudete mít výkyvy hladiny cukru v krvi. Kolísání této hladiny mohou zapříčinit snídaně bohaté na jiné druhy cukru.

2. Pomáhají regulovat vaši hmotnost

Další úžasná zdravotní výhoda ovesných vloček je, že jsou bohaté na rozpustnou vlákninu, která vás zasytí. Budete se tak cítit déle plní a méně vás bude pokoušet chuť na sladké během dne. Navíc studie prokázaly, že u dětí, které jedí ovesné vločky na snídani, je mnohem menší pravděpodobnost obezity. 

3. Snižují riziko vzniku rakoviny tlustého střeva

Vysoký obsah vlákniny z ovesných vloček může výrazně snížit riziko vzniku rakoviny tlustého střeva. Rozsáhlý výzkum prováděný výzkumníky v Nizozemsku a Velké Británii zjistil, že lidé, kteří jedli potraviny bohaté na vklákninu, jako jsou ovesné vločky, měli mnohem menší pravděpodobnost vzniku tohoto onemocnění. Konkrétně se zjistilo, že každých 10 gramů vlákniny obsažených ve stravě člověka vede ke snížení tohoto rizika o 10 %.

4. Zlepšují sportovní výkon

Ovesné vločky jsou skvělým zdrojem bílkovin a sacharidů, což může zefektivnit vaše tréninky. Studie ukázaly, že sportovci, kteří jedí ovesné vločky přibližně hodinu před tréninkem jsou schopni podávat mnohem lepší výkony. Ovesné vločky totiž poskytují energii, kterou potřebujeme pro tělesné cvičení.

5. Chrání proti rakovině prsu

Zdraví prospěšné účinky ovesných vloček jdou ještě dále - pravidelná konzumace ovesných vloček může výrazně snížit riziko vzniku rakoviny prsu. Ovesné vločky obsahují důležité fytochemikálie, u kterých je známo, že chrání tělo před rakovinou a dále rozpustnou vlákninu, která pomáhá předcházet rakovině související s hormony, jako je rakovina prsu. Studie z roku 2007 naznačují, že vysoký obsah vlákniny může snížit riziko vzniku rakoviny prsu až o 40 %.

6. Zabraňují rozvoji cukrovky

Ovesné vločky stabilizují hladinu cukru v krvi a mohou tak skutečně pomoci v prevenci rozvoje diabetu. Ovesné vločky jsou totiž bohaté na hořčík, který pomáhá regulovat hladinu glukózy a inzulínu v těle. Mléko z ovesných vloček, které si můžete snadno připravit, pomáhá v prevenci diabetu také.

7. Snižují hladinu cholesterolu

Už jeden a půl šálku těchto vloček sníží vaší hladinu cholesterolu v krvi. Miska ovesné kaše v dopoledních hodinách vám poskytne dostatek rozpustné vlákniny, která brání vstřebávání špatného LDL cholesterolu v těle. Ten může způsobit onemocnění srdce a mrtvici.

8. Zvyšují účinnost imunitního systému

Ohledně zdravotních výhod ovesných vloček bylo provedeno mnoho výzkumů a zkoumalo se také to, jak ovesné vločky zlepšují imunitní systém. Ukálo se, že schopnost ovesných vloček předcházet nachlazení a chřipce není jen povídačka. Ovesné vločky obsahují jedinečnou formu vlákniny s názvem beta-glukan, který aktivně zlepšuje schopnost protilátek rychleji najít infekci a zničit bakterie.

9. Pomohou vám lépe spát

I když si všichni myslí, že ovesné kaše jsou vhodné pouze na snídaně, pokud si je dáte večer před spaním, pomohou vám snadněji usnout. Ovesné vločky obsahují látky, které pomájí dostat do mozku více  serotoninu a tryptofanu. To má na náš organismus zklidňující a relaxační účinek. Dalším důvodem proč jsou ovesné vločky perfekní jídlo na večer je to, že vás zasytí a v noci vás nepřepadne hlad :-)

10. Jsou plné antioxidantů

A posledním zdravotním benefitem ovesných vloček je to, že jsou velkým zdrojem antioxidantů. Obsahují antioxidanty, které se nazývají avenanthramides. Tyto antioxidanty jsou životně důležité pro naše zdraví, protože nás chrání před poškozením buněk působením volných radikálů. Bez antioxidantů bychom byli více náchylnější k rakovině, kornatění tepen a stárnutí.


A jak jste na tom vy? Dáte si ovesné vločky alespoň párkrát do týdne?

Zdroj: 10 Health Benefits Of Oatmeal

Míša

Komentáře